97 nya lägenheter och 180 p-platser i Solberga, Stockholm

Veidekke Bygg Stockholm AB har fått i uppdrag av Svenska Bostäder AB att bygga sammanlagt 97 st. lägenheter och ca 180 st. nya p-platser i kvarteren Skohornet och Sylklacken, i Solberga i södra Stockholm. Kontraktssumman uppgår till ca 135 MSEK.
Byggstart beräknas ske under v. 33.
Projektet kommer att drivas som en samverkansentreprenad.
För ytterligare information, vänligen kontakta: Ingemar Jakobsson, Arbetschef, tfn. ­+46 8 635 61 59 Lennart Weiss, Marknadschef, Veidekke Bostad AB, tfn +46 8 635 61 89 Veidekke Sverige AB ingår i Veidekke ASA som är nordens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 6 350 anställda. Veidekke är noterat på Oslobörsen och hade 2006 en omsättning på ca 16,4 mdr NOK (ca 18,4 mdr SEK).
Veidekke Bygg Stockholm AB utför entreprenadtjänster inom husbyggnad och renovering och bygger såväl bostäder som kommersiella lokaler. Verksamheten bedrivs huvudsakligen i Stockholmsområdet.
Veidekke Bygg Stockholm AB, Box 1503, 172 29 Sundbyberg, tel. 08-635 61 00 E-post: info@veidekke.se - Internet: www.veidekke.se Finansiell information om Veidekke finns på www.huginonline.no/VEI