Brinkabs ställningsverksamhet certifieras för STIB-Auktorisation

Brinkab, som ingår i Veidekke Entreprenad AB, har blivit certifierat för STIB-Auktorisation genom Ställningsföretagens branschorganisation i Sverige. Certifieringen innebär att företaget uppfyller höga krav inom exempelvis kompetens och arbetsmiljö.

Brinkab STIB

- Vi är väldigt glada över certifieringen. Det är ett bevis på att vi gör det vi säger, det stärker vårt kunderbjudande och är ett steg i rätt riktning för att nå våra mål inom hållbarhet och en sund ställningsbransch, säger Lars Nyberg arbetschef på Brinkab.

Kriterierna för STIB-auktorisationen ställer bl.a. krav på anställdas utbildning/kompetens, dokumenterat arbetsmiljöarbete samt övriga krav som ställs på ett ”seriöst” företag såsom erlagda skatter, gällande relevanta försäkringar, att följa lagar och förordningar mm. Certifieringen erhålls för två år, där en uppföljningsrevision görs inom 12 månader för att kontrollera att kriterierna fortfarande uppfylls.

Brinkab grundades 1997 med säte i Hudiksvall. Idag sträcker sig arbetsområdet från Stockholm till Kiruna och förutom ställningar, formställningar och väderskydd bygger företaget industribyggnationer samt utför byggservice och underhåll.

För mer information, vänligen kontakta:

Lars Nyberg, arbetschef Brinkab, tel. +46 703 18 64 02

Carl Bromarker, konstruktör Brinkab, tel. +46 730 96 79 56

Kristian Johansson, platschef ställningar Stockholm Brinkab, tel. +46 730 63 30 64

Brinkab_STIB-prm jpg