Ny chef för Veidekkes energi- och vindkraftsverksamhet

Leif Adamsson är ny arbetschef för Veidekkes arbetschefgrupp Vindkraft och Energi. Han kommer närmast från rollen som projektchef inom samma grupp på Veidekke.

Leif Adamsson

Leif började på Veidekke redan 2001. Han har genom åren haft flera roller, från kalkylator till platschef och projektchef. Han kommer att nu leda den fortsatta utvecklingen av verksamheten inom energi och vindkraft där flera nya projekt är i gång eller i startgroparna, bland annat batterilagring, ställverk och anläggning av vindkraftsparker.

- Det känns jättebra att Leif blir vår nya arbetschef för Vindkraft och Energi och får leda vår fortsatta satsning inom denna marknad. Han är en erfaren ledare med ett involverande ledarskap och fokus på säker arbetsmiljö, säger Peter Svenningsson, regionchef på Veidekke Anläggning SydMitt.

- Det är en spännande marknad vi står inför med projekt som är avgörande för Sveriges omställning till hållbar energi. Projekten är komplicerade, vilket passar Veidekkes kompetens och fokus på involvering, säkerhet och samverkan, säger Leif Adamsson.

Veidekke bygger och renoverar energiproducerande anläggningar, från vindkraftverk och vattenkraftverk till fjärvärmeanläggningar för privata och offentliga kunder i större delen av Sverige. Dessa projekt karaktäriseras av ett nära samarbete och involvering av kund och underentreprenörer för att skapa anläggningar som uppfyller specifika behov för effektiv produktion.

För mer information, vänligen kontakta:

Leif Adamsson, arbetschef Vindkraft och Energi Veidekke Anläggning SydMitt, tel. +46 76 126 40 53

Peter Svenningsson, regionchef Veidekke Anläggning SydMitt, tel. +46 76 126 40 19

leif jpg