Startskott i Kista

Den 16 juni tog stadsbyggnads- och fastighetsborgarrådet i Stockholms stad Kristina Alvendal första spadtag tillsammans med Veidekke Bostads vd Per-Martin Eriksson för 57 nya lägenheter i Kista.

Startskott i Kista

- Kista gård, som kommer att bestå av totalt 690 nya lägenheter, är ett bra exempel på att stadens gränser flyttar sig utåt och visar hur vi skapar nya attraktiva miljöer i hela staden i överensstämmelse med visionen om promenadstaden, sade stadsbyggnads- och fastighetsborgarrådet Kristina Alvendal.

Veidekkes projekt Brf Herrgårdsparken består av 57 lägenheter, 2–5 rum och kök, samtliga med balkong eller terrass. Flertalet av lägenheterna vänder sig mot söder, mot den stadspark som staden kommer att anlägga i anslutning till Kista Gård. Såväl yttre som inre utformning erbjuder ett boende utöver det som i dag erbjuds i Kista.

- Vi vill arbeta med dialog som ett arbetssätt, att föra ett samtal i området. Vi bygger inte bostäder, vi vill vara med och bygga samhällen, sade Per-Martin Eriksson vd Veidekke Bostad AB.

Projektet har arbetat med storytelling integrerat med en mer traditionell marknadsföring. Veidekkes ambition är att engagera oss i platsen och gå in i dialog för att bättre kunna gestalta det vi ser och hör. Vi hoppas kunna fortsätta samtalet och tillsammans driva visionen om Kista som en unik plats med stark framtidstro.

Läs mer på:

För mer information kontakta:
Ulrika Sohlenius, projektledare på Veidekke Bostad AB. Tfn: 08-635 94 51
E-post: ulrika.sohlenius@veidekke.se