Veidekke bygger i Stinsen Shopping Center

Veidekke Bygg Stockholm AB bygger om och bygger till Stinsen Shopping Center i Häggvik norr om Stockholm.
Veidekke Bygg Stockholm AB har fått i uppdrag av CA Fastigheter att bygga om ca 8 000 kvm och att bygga till ca 16 000 kvm kommersiell yta i Stinsen Shopping Center i Häggvik, Sollentuna.
När om- och nybyggnationen av Stinsen står klar i slutet av mars 2008 kommer där att finnas ca 40 000 kvm kommersiell yta, vilket gör Stinsen till ett av de allra största köpcentrumen i Stockholm.
Uppdraget är en samverkansentreprenad till ett värde av ca 235 miljoner kronor.
För ytterligare information, vänligen kontakta: Veidekke Bygg Stockholm AB, Arbetschef Mikael Lidström, tfn +46 8 635 61 35, +46 708 73 52 23 Veidekke Bygg Stockholm AB, Platschef Per Hedlund, tfn +46 70 205 58 42 Veidekke Sverige AB ingår i Veidekke ASA som är nordens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 6 350 anställda. Veidekke är noterat på Oslobörsen och hade 2006 en omsättning på ca 16,4 mdr NOK (ca 18,4 mdr SEK).
Veidekke Bygg Stockholm AB utför entreprenadtjänster inom husbyggnad och renovering och bygger såväl bostäder som kommersiella lokaler. Verksamheten bedrivs huvudsakligen i Stockholmsområdet.
Veidekke Bygg Stockholm AB, Box 1503, 172 29 Sundbyberg, tel. 08-635 61 00 E-post: info@veidekke.se - Internet: www.veidekke.se Finansiell information om Veidekke finns på www.huginonline.no/VEI