Veidekke vidareutvecklar kvarteret Nöten i Solna

Fabege AB har upphandlat Veidekke Entreprenad i en samverkansentreprenad på ca 500 miljoner SEK för att genomföra renovering och modernisering av kvarteret Nöten i Solna. Valet föll på Veidekke på grund av det lyckade samarbetet runt kvarteret Bocken och Veidekkes erfarenhet av liknande entreprenadformer.

Veidekke vidareutvecklar kvarteret Nöten i Solna

Hela kvarteret Nöten genomgår just nu en omfattande renovering och modernisering. En viktig hyresgäst är Skatteverket som valt att hyra 29 000 kvm. Vid ombyggnaden utgår Fabege och Veidekke från Skatteverkets högt ställda krav på miljö, energi, teknik och flexibilitet.

- Fabege är Stockholms ledande fastighetsbolag, våra kunder och våra lägen är centrala i allt vi gör. Därför är det också viktigt att de leverantörer som vi använder oss av kan leva upp till våra högt ställda krav på kvalitet, kostnadseffektivitet och professionalism. Att Veidekke Entreprenad får ett utökat förtroende är ett resultat av att de lever upp till våra förväntningar, säger Klas Holmgren Projekt- och Förädlingschef på Fabege.

-Vi är jätteglada över att vi fick denna samverkansentreprenad och ser fram emot ännu ett lyckosamt arbete tillsammans med Fabege, säger Mikael Lidström, Regionchef, Veidekke Entreprenad AB, Region Bygg Stockholm.

Ordervärdet är på ca 500 MSEK exkl. moms.

För mer information runt kvarter Nöten, klicka här:

För mer information, vänligen kontakta:

Mikael Lidström, Regionchef, Region Bygg Stockholm

Mail: mikael.lidstrom@veidekke.se